torsdag 25 februari 2010

Avgå nu!!

Jag tycker att Bengt-Åke Gustafsson ska avgå med omedelbar verkan. Ser man tillbaka på de gulden som faktiskt, lets face it är enda orsaken till att han inte fått sparken än, så stavas den framgången "Janne Karlsson". För utan Janne vid sin sida så har faktiskt inte Bengt-Åke vunnit något alls. Så man kan ju undra egentligen vem som coachade laget under den perioden..?

Sen så är det ju så ineffektivt att bara spela i hörnen hela tiden, att inte Bengt-Åke har lärt sig under alla sina år i NHL och sin tid i landslaget att man vinner inte några matcher i hörnen och framförallt är det väldigt svårt att göra mål på en målvakt som inte har nån trafik framför sig.

Uttagningen av Mattias Weinhandl förstår jag mig inte på alls, likaså att han plockade med Magnus Johansson. Vad tillförde dom egentligen? Visst, Magnus skrapade ihop poäng i powerplay men var miserabel i egen zon så fort han sattes under press. Hade lagledningen istället plockat med ytterligare en forward så hade man haft mer möjligheter att ändra om i laget vid behov. Mikael Samuelsson saknades något enormt, för han hade kunnat gjort skitgörat framför kassen tillsammans med den så kritiserade Fredrik Modin.

Som ni kanske har märkt så är jag väldigt besviken på insatsen och det gör inte saken bättre av att höra Bengt-Åke som efter matchen säger att han är nöjd med vad han gjorde sett till sin egen coachinsats. Skrattretande!!

In med Pär Mårts nu så att man hinner stoppa den här blödningen i tid, få in ett nytt sätt att spela. Glöm allt vad "spela svenskt" heter. Det funkar inte längre i dagens hockey att bara spela "lirarhockey", man måste även ha killar som går rakt på mål och som inte är ovilliga att få lite stryk framför kassen när dom gör det jobbigt för motståndarnas målvakter.

Jag förespråkar att man använder sig av rollspelare med sån inställning som t.ex Jimmie Ölvestad, Marcus Nilson, Tomas Holmström har i fortsättningen istället för att bara ha lirare i ett lag.

De få spelare som jag ger godkänt i OS-turneringen för svensk del, är hela kedjan med Nicklas Bäckström, Daniel Alfredsson & Loui Eriksson och backen Douglas Murray, som Bengt-Åke har sagt i flera års tid att han är för trög och har för dålig speluppfattning för att klara sig på den här nivån. Det tycker jag är ett väldigt konstigt uttalande med tanke på att han var den backen som i mitt tycke gjorde minst misstag.

Så som jag skrev som rubrik: AVGÅ NU BENGT-ÅKE!

1 kommentar:

  1. Och jag förstod nästan inget x)
    Men inget förvånansvärt egentligen.
    Men det låter iaf inte bra :/

    SvaraRadera